☰

Arhīvs

CERT.LV darbības pārskats par 2020. gada 4. ceturksni

Ceturksni iezīmēja galvenokārt piekļuves atteices (DDoS) uzbrukumi uzņēmumiem ar izspiešanas mēģinājumiem un krāpnieciskas aktivitātes, ar mērķi iegūt iedzīvotāju finanšu līdzekļus.

[] Pārskati

CERT.LV darbības pārskats par 2020. gada 3. ceturksni

Pārskata periodu iezīmēja intensīva Emotet spiegojošās ļaunatūras izplatība, kas skāra vairākus simtus uzņēmumu un organizāciju, augsta telefonkrāpnieku aktivitāte, kuri veica zvanus, izmantojot viltotus telefona numurus, un uzbrukumi gan finanšu institūcijām, gan privātā sektora uzņēmumiem ar mērķi veikt izspiešanu.

[] Pārskati

CERT.LV darbības pārskats par 2020. gada 2. ceturksni

Pārskata periodu iezīmēja jauna tendence – šantāžas e-pasti uzņēmumiem un organizācijām, draudot nopludināt klientu datubāzi. Savukārt vadītāju vārdā sūtītiem e-pastiem par steidzamiem maksājumiem pievienojās darbinieku vārdā sūtīti e-pasti ar lūgumu veikt algas izmaksu uz jaunu kontu. Preču piegādes - bieži izmantota tēma gan pikšķerēšanā, gan ļaunatūras izplatīšanā.

[] Pārskati

CERT.LV darbības pārskats par 2019. gadu pieejams arī angļu valodā

CERT.LV darbības pārskats par 2019. gadu pieejams tagad arī angļu valodā.

[] Pārskati

CERT.LV darbības pārskats par 2019. gadu

Lai arī kopumā 2019. gads pagāja salīdzinoši mierīgi un lielu un postošu incidentu ar būtiskām sekām valsts mērogā nebija, vidēji un mazi incidenti notika visu laiku. Tie traucēja interneta lietotāju – kā privātpersonu, tā uzņēmumu un publiskā sektora iestāžu darbinieku – mieru un pārbaudīja modrību.

[] Pārskati

CERT.LV darbības pārskats par 2020. gada 1. ceturksni

Kopumā kiberdrošības apdraudējuma līmenis COVID-19 pandēmijas apstākļos vērtējams kā mērens, ar apdraudējuma paaugstināšanos attālā darba tehnoloģijām. Aktīvi turpinājās uz Smart-ID lietotājiem vērstas krāpnieciskas aktivitātes, kas ļāva secināt, ka daudzi klienti neizprot pakalpojuma loģiku un funkcija. Daļā iedzīvotāju neizpratni izraisīja apziņošanai izmantotie mehānismi.

[] Pārskati